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Ford FOCOS 4x4

Publicado: 18 Oct 2009 17:18
por David R
Para los amantes de las preparaciones, aquí una mala bestia nacida en Alemania :twisted:

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Tech Spec:

Engine:

Harvey Gibbs Build 2000 c.c. DOHC 4 cylinder 16 V :new Cosworth cast Iron Block Cosworth 7.2:1 pistons : Group'A' Big-end bolts : Long Studded : High pressure oil pump : 4x4 big Wing Sump, Gas flowed & ported Head by Nick Waples : Uprated valve springs : Bronze valve guides : WRC 4 Layer Head gasket Harvey Gibbs profile cams : 8 x 803 (dark green) injectors : 3 Bar Mapsensor Weber-Marelli Fuel Injection with Super P8 Pectel Management : :Swirl Pot: 3 Fuelpumps with Catchtank: RS500-Throttle body : Custom Inlet Manifold : Ford Motorsport Leads : distributorless Ingnition System : WRC Siamese (side by side) 8-Injector Manifold : AGP 071 Plugs
GT030 Turbo-charger : External Tial Wastegate : pro Alloy Turbo Pre-Radiator : SPAL Cooling Fans : Pectel 12 Stage Boost Controll: K+N Induction kit : Pro Alloy Inercooler Big Version : pro Alloy Large Capacity Radiator : Pro Alloy High Pressure Header Tank : Samco Hoses : Pro Alloy Breather System : Tubular exhaust manifold: Mongoose Stainless Steel Exhaust :Specially programmed Ahmed Bayoo ISS (Inercooler Spray System) : Oil-Cooler : Chip live mapped on engine dyno

MAX Power: 529 BHP @ 354.9 lb.ftC + 26 PSI @ 7510 rpm
MAX Tourqe: 379 lb.ft @ 7010 rpm 527,9 BHP

Transmission:

4WD Straight Cut Reyland Super Strong Gearbox with Uprated Mainshaft an 1st Gear , Hydraulic Clutch Conversion : AP Racing 6 Paddle Sinter Clutch : Rear: 2WD 7,5” Diff with 2WD Propshafts Quaife ATB Diff 3,9 CPW,
Front: Quaiffe Thickwall Case with Quaiffe ATB Diff,steel strength Plate XR4i uprated front Propshafts CAE Race Quick Shift System

Brakes:

Front: AP Racing 380mm discs/6pot calipers
Rear: AP Racing 330mm discs/4pot calipers
Hydraukic Handbrake with AP adjustable rear Brake Balancing

Suspension:

H&R Unibal adjustable coilovers front and rear
Adjustable TCA´s, Aloy Exentric Top Mounts
Zoo Motorsport full adjustable Rear Beam Strapped Version

Wheels:

Compomotive CTX 8x18 ET 20
Front : Federal RS 595 Semislick 225-40-18
Rear : Federal RS 595 Semislick 245-35-18

Interieur:

Cobra Evolution Seats
Stack Dash
Defi Gauges for Exhaust Temp, Fuelpress, Boost
Pectel Monitor System
Sparco 35mm Steering Wheel with Quick release
Wolf Alloy Pedals
12 Stage Boost Controll
Carbon Tunel Liner
Carbon Interieur
80LTr ATL Race fuel Tank
Wichers Rollcage
Heating System from Mini



Exterieur:

Smoked rear lights and Brake Light
RHD rearlight
Black Indicators
WRC Rear Wing
Bonrath one wiper System
Sierra 4x4 Bonnet Vents
Carbon Front Splitter
Carbon Foglight Surrounds
Self made Carbon Difusor

Re: Ford FOCOS 4x4

Publicado: 18 Oct 2009 17:19
por David R
Y aquí el video del angelito :mrgreen:

[youtube]rsFue-T3lv4&feature=player_embedded[/youtube]

Re: Ford FOCOS 4x4

Publicado: 18 Oct 2009 17:56
por boker
Dhusuf toma nota :mrgreen:

Re: Ford FOCOS 4x4

Publicado: 18 Oct 2009 21:26
por Dhusuf
E o no? que bicho! Lo habia visto ya anteriormente, pero no acabado, menudo pepino.

Creo q me voy a ir a alemania, seguro q pasa la TUV y todo sin demasiados problemas, aqui le pones un freno mejor q el de casa y te inmovilizan el vehiculo pq pone en peligro la seguridad... la seguridad de q no les he pagado una tasa será.

en fin, menudo bicharraco :)

Re: Ford FOCOS 4x4

Publicado: 18 Oct 2009 21:51
por fran
la pena es que como bien dices, estemos en una mierda de pais respecto al tema vehiculos. Si aqui llegaran la mitad de los coches japoneses.... madre mia no me lo quiero ni imaginar jejejeje

Bueno resumiendo, joder con el focos, no me lo quiero encontrar por la AP7 xDxDxD

Re: Ford FOCOS 4x4

Publicado: 18 Oct 2009 22:01
por the machine
Uffff vaya cacharro
:bs :bs :bs :bs :bs :bs

Re: Ford FOCOS 4x4

Publicado: 19 Oct 2009 02:14
por Llargulo
Bonito reportage!!
Siempre e creido que la cuna del motor...desgraciadamente lo llevan los alemanes, tambien puede ser que hay mas margen a la hora de "experimentar" con los motores, ya que aqui en spain, a la minima si pueden te meten a la carcell,,, puufffff vaya chusma.

Me encanta el FOCOS!

Re: Ford FOCOS 4x4

Publicado: 19 Oct 2009 20:07
por molinero
pues como el de bricomania facil y sencillo que paisanos son la leche y aki yebas el coche a cambiar el aceite y toavia algunos sudan jaja

Re: Ford FOCOS 4x4

Publicado: 20 Oct 2009 00:13
por Dhusuf
y para cuando un 1L tracción trasera? vais a esperar a q yo le pueda meter mano al mio? :twisted:

Re: Ford FOCOS 4x4

Publicado: 20 Oct 2009 00:15
por zoserone
Gusta a nene. :sorpresa :bs :bs :bs